VFU

Nu är jag äntligen klar med all min VFU (verksamhetsförlagd utbildning) ska bara få papprena påskrivna.  Det är verkligen inte bra att bli sjuk under en VFU period då det inte finns någon vettig tid för att kunna ta igen det man missar.

På fredag är det tenta, påstående tenta.
Det går ut på att man får 80 st påståenden med svars alternativen Rätt, Fel, Vet ej.
Ett Vet ej ger 0 poäng.
Ett Rätt när påståendet egentligen är fel ger -1 poäng.
Ett Fel när påståendet egentligen är rätt ger -1 poäng.
Ett Rätt när det ska vara rätt ger 1 poäng.
Ett Fel när det ska vara fel ger 1 poäng.
Detta betyder att slut resultatet kan hamna på -
För att få godkänt krävs 37 poäng då minuspoängen är avdragna.
Just nu känner jag bara att hela dagen imorn kommer att gå till att läsa på lite till och sen hoppas på det bästa.

Jag fick ett trevligt samtal från en i samma inriktning som mig idag. Jag hade hört att det krävdes en viss poäng för att få CSN stöd för den här terminen och jag visste att jag just nu inte är uppe i det riktigt än (men förhoppningsvis tar det inte lång tid innan jag har det). Men hon som ringde hade pratat med CSN om detta och fått reda på att det inte var fören nästa läsår dom kollade med poängen om man skulle få fortsatt CSN stöd.
Så där föll en sten från magen i alla fall. Och dessutom har jag bara bearbetningen av tentan på fredag kvar men min grupp.
Känns som att allt håller på att bli så mycket bättre =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0