Slut

Nu har jag kommit hem igen. Det blev ingen tid att uppdatera mellan föreläsningarna.
Idag handlade det om jämställdhet och genus. Hur allt vi gör visar vad vi faktiskt tycker om en viss grej även om vi säger något annat. Går det att få ett helt jämställt Sverige? Jag tror ärligt talat inte det. Självklart kan vi få det mer jämställt men jag skulle vilja se den dagen killar går runt i rosa kjolar och högklackade skor på väg till jobbet. Jag vill se den dagen då det inte finns någon som hellst benämning om tjej och kill lekar/kläder/färger.....
Sen fick vi i alla fall reda på lite om den stora uppgiften vi kommer att ha den här kursen.
Hur som hellst så blev det en väldigt seg dag idag men imorn är jag ledig och då ska det sovas och städas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0