Akvarium

Att göra rent akvariet är inte direkt det roligaste man kan göra. Och det tar lite tid.
Men vårat akvarie är ganska så litet så det tar inte allt för lång tid ändå. Och vilken skillnad det blir när det går från "Algriket" till ett rent och snyggt akvarie igen. Det var dessutom invaderat av sniglar så tog lite extra tid och kokade sanden. Så förhoppningsvis slipper vi att dom kommer tillbaka om någon dag igen.
Jag tror att det är bra att jag har haft akvarie hos pappa hela livet annars hade jag nog dödat fiskarna på en gång genom att inte spara vatten från innan det bivit rengjort så dom inte får en riktig chock i helt nytt kranvatten.

Kommentarer
Postat av: Johannah

på den ena katten (hon på bilden, hon är den enda som orkar hoppa, haha) har vattensprutan varit effektivast. hon hoppade upp & hängde och dinglade i dörrhandtaget innan hela tiden. och lämnade man dörren olåst lite snabbt så öppnade hon den och släppte ut sig själv och den andra katten.. men sen så skulle vi börja testa denna metod, men jag vete fasiken om den är så jäkla smart längre. tror att dom lär sig att dom inte får vara där, men också att dom får belöning om dom är där. sjukt irriterande är det i alla fall! får nog återgå till vattensprutan..

2011-01-13 @ 18:53:02
URL: http://jojigirl.blogg.se/
Postat av: Johannah

och envisa! hahah. Idag när jag kom in i rummet så reste hon sig faktiskt på en gång och hoppade ner! men hon låg ju fortfarande där.. /: åhnej! fan vad tråkigt! du kanske kan skaffa nakenkatt? (:

2011-01-14 @ 12:45:31
URL: http://jojigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0