Super Bowl XLV

Pittsburgh Steelers möter Green Bay Packers på Cowboys Stadium, Arlington, Texas kl. 00:00

Idag blev det en liten tripp till Ge-kås för att leta nya byxor och hall lampa. Väl hemma började jag med maten, stek i stekpåse och kroketter. Detta åts framför NHL matchen mellan Pittsburgh Penguins - Washington Capitals.
Just nu testas NHL Slapshot till Wii som vi köpte på Ge-kås och sen blir det att kolla på någon av filmerna vi köpte medans vi väntar på att Super Bowl matchen ska börja. Det är en sjukt rolig sport att kolla på. Min favorit efter hockeyn. När det är amerikanska lag som spelar så är det så otroligt mycket högre tempo än när man ser på sport från Sverige. Elitserien i hockey är riktigt intressant och jag följer det ganska så bra, jag har mitt favoritlag som jag haft sen jag var 4 år. Men det går inte att komma ifrån att NHL är så otroligt mycket roligare att kolla på.
Jag undrar varför vi här i Sverige inte har liten rink som där borta. Varför blåser dommarna så otroligt fort här? I NHL är det okej att kasta handskarna och slåss eller att med liten marginal åka offside utan att domarna gör något, det hör till sporten. Men här ska vi vara så mesiga och otroligt petiga med regler och sånt, inte för att regler är dåliga men det behöver inte gå till överdrift.

En super dag måste jag säga att detta är och kommer att vara.
Jag kommer att vara super trött i skolan imorn men det är värt det. Jag har kollat på Super Bowl 2 år i rad innan så jag tänker inte missa min 3e bara för att det är skola imorn. Men det är obligatorisk dag imorn så får inte försova mig till 7 tåget heller så jag skulle gissa på att det blir ca 3 timmars sömn och kanske 30 min till på tåget.


Mitt favorit lag HV71 mot Finska Kärpet under träningsperioden innan serien började


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0