Plugg

Nu är det snart dags att åka till skolan igen. Jag har inte lyckats komma dit alls den här veckan pga allt snö kaos och otroligt nog är det bussarna som krånglat och inte tågen.
Jag läser iallafall till lärare (förskola/förskoleklass) och har nu läst i snart ett halvår, det är alltså Bara 3 år kvar.
Att jag valde att plugga just till lärare var nog lite en slump från början, jag ville egentligen jobba lite först för att slippa ta så mycket lån. Men jobb fanns inte att få och dom ringde från högskolan och gratulerade och sa att jag hade kommit in. Personen frågade om jag hade tänkt tacka ja till platsen och jag blev helt ställd. Jag hade ju sökt det mest på skoj bara för att det var nära till där killen bodde då.
Från början ville jag läsa något med djur och natur, men efter att ha gått el-datorteknik på gymnasiet fattades det för många kurser för att komma in på en sån linje. Och att läsa först ett basår med i princip bara matte och sen ytterligare 4-5 år var jag inte jätte sugen på.
Så efter lite funderingar tackade jag ja till min plats och började.
Jag kanske ska säga att jag alltid vart den som gillat skolan och haft ganska lätt för mig. Men samtidigt som jag klarat mig bra har jag sett hur orättvist det faktiskt är i skolorna och hur olika mycket man får lära sig på olika platser i Sverige.
Detta var nog en liten del i varför jag valde lärarlinjen.

Nu har jag iallafall 3 högskole uppsatser eller "paper" som dom kallar det för som ska in på måndag, så det börjar bli lite stressigt, men det ska nog gå.


Bästa stället att plugga på enligt mig (när det är bra väder såklart)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0