Att komma igång

Det svåraste med att plugga (enligt mig) är att sätta sig ner och faktiskt börja. Det finns ju så otroligt mycket annat som hellre skulle vilja göra.
Men idag måste jag verkligen få färdigt minst en av uppgifterna som är tills på måndag.
Hade det inte varit för att jag måste hitta stöd för mina tankar och idéer kring ämnet i 2 böcker som skolan har valt ut så hade jag varit klar för länge sen. Jag tycker inte att våra böcker har något att göra med det vi ska skriva om.
Min uppgift är att beskriva hur jag på bästa sätt skulle kunna beskriva skillnaden mellan en ål och en muräna till en förskoleklass. Vilka redskap ska jag använda mig av, hur ska jag prata och hur ska jag röra mig och mycket olika sånna saker. Men böckerna handlar inte alls om detta. Den ena handlar om hur man dokumenterar sitt arbete för sig själv och till hjälp för barnen och den andra handlar om retorik, vilket bara är en otroligt liten del av det vi ska skriva om.

Men det ska förhoppningsvis gå bra tillslut.
Nu är det dags att försöka fixa igång en maskin tvätt och sen sitta med uppgiften.


Saknar den varma sommaren, men snart är den här igen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0